Vikatilanteet

Mitä kannattaa tehdä ennen yhteydenottoa?
Testaa liittymäsi nopeusTestaa nopeus aina suoraan cat6-parikaapelilla suoraan mediamuuntimesta.
Sivulta www.speedtest.net voit varmistaa, että käyttämäsi laitteen verkkokortti ja ajurit tukevat yli 100 Mbit/s -nopeuksia.
Anna verkkolaitteellesi ns. sähköresettiKäytännössä siis mahdollinen wifilaite, kytkin, reititin, mediamuunnin kytketään pois virroista ja käynnistetään uudestaan.
Käynnistä laitteesi uudestaanJos laitteesi ei saa internet-yhteyttä, käynnistä se uudestaan.
Anna mediamuuntimelle ns. sähköresettiMikäli mediamuuntimessasi (CTS) palaa tai vilkkuu WAN led, niin mediamuuntimesi ja laitekeskuksen välinen yhteys on suurella todennäköisyydellä kunnossa. Joskus on kuitenkin mediamuuntimelle joutuu antamaan sähköresetin, vaikka WAN led palaa, yhteyden varmistamiseksi.

.

Mikä ei toimi?

Liittymä on hidas.Testaa nopeus aina suoraan cat6-parikaapelilla suoraan mediamuuntimesta.
Sivulta www.speedtest.net voit varmistaa, että käyttämäsi laitteen verkkokortti ja ajurit tukevat yli 100 Mbit/s -nopeuksia.
Nopeus ei ole lähelläkään liittymäsi nimellisnopeutta. (Huomioi, että nopeus voi vaihdella).Soita Lounean tukeen 09 682 960 10
Televisio ei toimi, muut internetin palvelut toimivat.Ota yhteys Maxivisioniin
Puhelimella 09 3508 2670
tuki@maxivision.fi
Netti ei toimi, WAN -valo asuntoon sisääntuodussa verkkolaitteessa kuitenkin palaa.Ota yhteys palveluoperaattoriisi.
Lounea Palvelut Oyhttps://lounea.fi/valokuitu/kumppaniverkot/verkkoyhtiot
Telia OyjPuhelimella 020 690 400.
https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot
Netti ei toimi eikä WAN-valo pala?Ota yhteys KTVO:hon.
Soita 0400 801 517.


KTVO